MENU

středa 30. listopadu 2022

THE ORDINARY - TESTUJI pečující kosmetiku

 Krásný den všem,

zhruba před měsíce jsem dostala možnost vyzkoušet produkty velmi populární značky The Ordinary, kterou můžete sehnat na e-shopu cosibella.cz. Produktů jsem našla v balíčku celkem 5 a tvořila jsem s nimi samostatné reels video na mém instagramu. Budu ráda, když se kouknete. Produkty jsem si samostatně vybírala a vytvořila jsem si z nich pečující řadu, která by měla být vhodná pro problematickou pleť se sklonem k akné, ucpaným pórům a také mastné T-zóně. Postupně se na vše mrkneme spolu.

První produkt, který jsem si vybrala je HYDRATAČNÍ ČISTÍCÍ EMULZE SE SKVALANEM (koupíte zde).

Tento kousek jsem si vybrala na čištění pleti po probuzení nebo naopak ve dny, kdy se nebudu líčit. Je na olejové bázi, takže s ním odlíčíte i klasický lehký denní make-up (například řasenku, korektor, pudr), ale mě mnohem více vyhovoval na klasické dočištění pleti. Na odlíčení jsem použila micelární vodu, dvoufázový odličovač nebo odličovací olejíček a tuto emulzi jsem použila jako 2.krok v odličovací rutině. Pleť nijak nedráždila, nevysušovala a, i když je na olejové bázi, pleť nebyla mastná. Konzistence je mlíčkovo/gelovo/olejová a při kontaktu s vodou se promění spíš na tekutější mlíčko, které se hezky roztírá po pleti.

Skvalan skvěle rozpouští make-upové částečky, proto se dá použít jak na odlíčení, tak i na dočištění. Pleť po použití nepne, není přemaštěná, nemá na sobě žádný film. Naopak je příjemně hladká a vyčištěná. Cena za 150 ml je 505 Kč, ale dá se pořídit i menší variantě 50 ml za 179 Kč. Já si tento kousek moc oblíbila a hodnotím ho jako 10/10 🌟

Na dočištění pleti jsem si vybrala TONIKUM S KYSELINOU GLYKOLOVOU (koupíte zde).

Tento produkt obsahuje 7% kyselinu glykolovou, která reguluje tvorbu mazu v mazových žlázách, to znamená, že by se vám pleť neměla zbytečně moc mastit a pokud trpíte na mastnou T-zónu, tonikum by vám tyto části pleti mělo zklidnit a urovnat. Tato kyselina je skvělá i v boji proti pigmentovým skvrnám, ale pozor - ve dne by se měla používat SPF ochrana na pleť, kdykoliv máte v pečující rutině jakoukoliv kyselinu, tak na to nezapomínejte. Kyseliny dělají pleť automaticky lehce citlivější. Nemusí to být na první pohled zřetelné, ale při chození na slunci si toho všimnete, protože je větší šance, že se spálíte.

Ve složení taky najdete aloe vera, která hydratuje a zklidňuje a taky extrakt z listů tasmánského pepře, což je pro mě novinka. S touto složku jsem nikdy zkušenost neměla, nicméně je protizánětlivá a bojuje proti otokům. Já osobně si tonikum nedávám v okolí očí, ale na zbytek pleti ho používám normálně. Pokud mám zrovna rozďoubané pupínky, lehce na pleti štípe, ale po chvilce už o něm ani nevím. Naopak pokud mám pleť v hezkém stavu, o jeho působení na pleti nemám zdání, protože je úplně nenápadné. Krásně pleť dočistí, hezky zjemní a naprosto super je kombinace hydratační emulze a následně tonika. To jsou moji favoriti. Tonikum má 240 ml a stojí 255 Kč. Hodnotím 10/10 🌟


Od této značky jsou hodně chválená séra, ale člověk na ně musí pomalu, opatrně a hlavně číst správné použití, aby si na pleti neudělal víc škody než užitku. Já si vybrala SÉRUM S NIACINAMIDEM A ZINKEM (koupíte zde). Tento produkt obsahuje 10% niacinamidu, kterému se také říká vitamín B3 a 1% zinku. Obě tyto složky jsou velmi důležité pro problematickou pleť. Vitamín B3 vyrovnává mastnotu v pleti, stahuje a minimalizuje póry, ale také napomáhá k zesvětlení pigmentových skvrn. Zinek je naopak skvělým pomocníkem k hojení akné, který bezbolestně urychluje zmizení pupínků. Hezky je dezinfikuje a zároveň léčí. Niacinamid může na pleti lehce štípat, zinek by vás naopak štípat vůbec neměl.


Sérum má gelovou konzistenci a nevýraznou vůni. Na pleti se hezky roztírá, nedráždí oči, ale pokud máte na pleti poraněnou kůži nebo rozdrážděné akné, je velká pravděpodobnost, že vás bude sérum na pleti prvních pár vteřin štípat. Po chvíli štípání ustane a už o něm nebudete ani vědět. Je lehké, pleť nijak nezatěžuje, nelepí a je vhodný pod ranní i večerní krém. Opět existují dvě varianty balení. První má 30 ml a stojí 169 Kč a druhá má 60 ml a stojí 299 Kč, což je za mě krásná cena na funkční produkt. Z mé vlastní zkušenosti můžu říct, že mi sérum vyhovuje, pokud ho používám s čistící emulzí, ale jakmile do rutiny zařadím i tonikum, pleť je nejspíš překyselená nebo moc rozdrážděná a naopak se mi začne hodně zhoršovat a červená, proto doporučuju přidávat produkty s kyselinama postupně, ať vidíte, co vám sedne a co ne. 


Klidně můžete používat obyčejný hydratační krém bez kyselin a pod to právě sérum s kyselinkama, ale určitě není nutností používat jak čistící emulzi, tonikum, sérum, tak i krém s kyselinkama. Pokud na to nejste zvyklí jako já, spíš by vám to uškodilo. Vyberte si raději jen jeden nebo dva produkty, které postupně zařadíte do své pečující rutiny a až si budete 100% jistí, že by vaše pleť zvládla o krok na víc, můžete zkusit přidat další produkt. Mě osobně nejvíce vyhovuje používat v rutině 1-2 produkty s kyselinkama, zbytek bez nich a tímhle způsobem produkty střídám. Jeden týden používám čistič + sérum, další týden vynechám sérum a používám čistič + tonikum. Prostě všeho s mírou, přece jen to jsou kyseliny a k těm by měl mít člověk respekt.  Za mě je toto sérum fajn produkt na léčbu akné třeba na tvářích, ale tím, že mi dráždí pleť při použití více produktů s niacinamidem a štípe, tak bych ho hodnotila 7/10 🌟


Dalším krokem po séru je pro mě vždycky hydratační krém. Většinou používám nějaký s aloe vera, kyselinou hyaluronovou, která i když patří mezi kyseliny, pleť absolutně nedráždí nebo vybírám produkt s obsahem zinku, ale to pouze v případě, že je moje pleť opravdu ve špatném stavu. Na stránkách Bellarose jsem našla LEHKOU EMULZI S KYSELINOU AZELAOVOU (koupíte zde). S touto kyselinou nemám absolutně žádnou zkušenost, tak to byl výběr na blind. Kyselina azelaová by měla regulovat tvorbu kožního mazu, měla by zmírňovat začervenání, ale také by měla sjednocovat tón pleti. 


Už při nanášení mi konzistence přišla lehce sušší než u normálního hydratačního krému, což je na jednu stranu fajn v tom, že nemáte pleť přemaštěnou a nejste ulepení. Na druhou stranu jsem při dlouhodobějším používání zjistila, že mi tento produkt v zimě nesedl. Má neutrální vůni, příjemnou texturu a na pleti dělá sametový efekt. Rychle se vstřebává, což je taky skvělý benefit, ALE na mojí smíšené pleti se mi teď v zimě, při používání tohoto krému, tvoří suché šupinky a make-up mi kvůli tomu mapuje, což není úplně fajn. Řekla bych, že tento krém bude super v létě pro hodně mastnou pleť, ale v zimě je jeho hydratace nedostačující a nějak si nedokážu představit, že by tento produkt používala suchá pleť. Takže v létě pro mastnou pleť super, v zimě je málo vyživující. Kvůli tomu mu dávám 7/10 🌟 


Poslední produkt, který jsem zkoušela je JÍLOVÁ MASKA S AKTIVNÍM UHLÍM A KYSELINOU SALICILOVOU (koupíte zde). Masky používám celkem pravidelně, ať už plátýnkové, tak i krémové, proto jsem si vybrala tuto. S aktivním uhlím mám skvělou zkušenost, takže to byl takový výběr na jistotu. Pokud aktivní uhlí neznáte, je to složka, která do sebe "nasákne" přebytečný kožní maz a uvolňuje póry, protože je pak pokožka čistá a jemná. Ve složení je také amazonský jíl, který je naprosto skvělý na rozšířené póry, ze kterých vytáhne přebytečný maz. Tím můžete minimalizovat černé tečky, jelikož černá tečka je pouze pór naplněný mazem, který zoxidoval na vzduchu a zčernal. Poslední účinnou složkou je 2% kyselina salicylová, která urychluje hojení akné, ekzémů, ale také má protizánětlivé účinky a uvolňuje póry od mazu.


Tato maska má černou barvu a na pleti nijak nevybledne. Po celou dobu má na pleti stejně temnou barvu a po umytí teplou vodou je pleť projasněná, jemná, póry jsou stažené, akné je zaléčené, což poznáte až druhý den, když se pupínek zmenší, ale celkový pocit na pleti po masce je suprový. Já osobně jsem s mamkou moc spokojená a splnila moje očekávání. Dá se pořídit ve dvou variantách, v menší a ve větší. Menší varianta má 50 ml a stojí 305 Kč, větší varianta má 100 ml a stojí 585 Kč. Tomuto produktu dávám 10/10 🌟

Vy mi dejte do komentářů vědět, jestli tuto značku znáte, případně jaký produkt vás nejvíce zaujal a jestli ve své péči na pleť používáte kyselinky nebo je to pro vás velká neznámá 😊

Mějte se krásně a užívejte si začátek zimního období ⛄

Terez

Žádné komentáře :

Okomentovat