MENU

pondělí 18. ledna 2021

Jak předejít nemocem | Jak být zdravý

 Krásný den všem,

jelikož nám začala pekelná zima a venkovní teploměr přesahuje -10, tak jsem si pro vás připravila článek na velice známé téma a tím jsou nemoci. Ne vždy je příčinou samotné nemoci nějaký bacil. Spoustu krát se stane, že je samotnou příčinnou psychika. Mám tu pro vás několik tipů, jak se nemoc vyhnout nebo jim alespoň předejít.

1. Pít dostatečné množství tekutin

Možná se to nezdá, ale samotná voda je pro tělo neskutečně důležitá. Spousta z nás má veliký problém s pitným režimem a vždy se snažíme najít nějakou výmluvu "proč tu skleničku s vodou zrovna teď nechytit do ruky". Moje nejčastější výmluva je "nemám žízeň" nebo "to počká, napiju se později". Nikdy jsem se nezajímala o to, co nedostatek vody může způsobit, ale není to tak dlouho, kdy jsem četla článek právě o následcích nedostatku vody. Nejenom, že máme větší hlad, ale také nedostatek vody neskutečně zatěžuje vnitřní orgány. Také se díky malému množství vody v těle více napíná kůže a pokožka celkově no a největším průserem je oslabená imunita. Voda nám vlastně napomáhá nakopat některé bacily do zadku, ale bez ní mají tyhle hnusky převahu. Věděli jste, že má nedostatek vody takovýhle vliv?

 

2. Doplňky a vitamíny

Každé tělo potřebuje nějakým způsobem doplnit určité vitamíny, jelikož ne vždy jíme dostatečné množství živin, ovoce, zeleniny a správných složek, které nám napomáhají ke správnému fungování v těle. Existuje spoustu skvělých doplňků, které se dají koupit jak v kamenné prodejně lékárny, tak na samotném e-shopu. Určitě jsou skvělé čajíky, které napomáhají ke správnému fungování těla. Pokud nemusíte samotné čaje, tak se koukněte na tabletky, které jen zapijete vodou a máte klid. Já osobně zobu železo, jelikož jsem ve stravě dost vybíravá a nejím maso. Na podporu imunity mám zas ráda šumivky s vitamínem C, které chutnají jako multivitamín, ale příchutí mají spoustu. Moje babička má zase ráda vitamín C, který je v prášku a rozpouští se ve vodě. Je díky němu mnohem více odolná proti všemožným bacilům a nemocem, navíc si chválí jeho chuť. Flexit zas používá na kluby, chrupavky a vazy, jelikož je po několika operacích a primárně kolena potřebují mnohem více péče než všechno ostatní, jelikož byly několikrát narušeny chirurgickými zákroky. Odkazy na jednotlivé produkty, které máme ozkoušené najdete v tučně napsaných slovech. Stačí na ně kliknout a dostanete se přímo na stránky 😊 Jinak babička si hodně chvál značku Livsane. My máme od téhle značky takové sos horké nápoje, které jsou super při chřipce 😊 Jinak na Vánoce jsem babičce dělala takový balíček doplňků, který udělal velikou radost 😊




Určitě je super jíst více ovoce a zeleniny, aby se doplnily přirozené vitamíny do těla. Na druhou stranu, pokud jste na tohle lajdáci nebo vám některé kousky z ovoce a zeleniny nechutnají, doplňky jsou super varianta 😊

3. Sport

Velmi důležitou součástí dobré imunity je i sport, i když se to nezdá. Je veliký rozdíl pokud leží pouze v posteli a naopak pokud člověk pravidelně plave, chodí běhat, hraje fotbal... Třeba samotné plavání je super v tom, že nejenom posilujete záda, bříško a ruce, ale taky se otužujete, jelikož vlézáte do studenější vody. Je to hodně podobné jako velmi populární studené sprchy, které taktéž napomáhají k dobré imunitě. Samo sebou pokud je člověk po operaci, má nějaké zranění nebo je jinak omezený, sport je pro něj náročný a v podstatě i nevhodný. Pro takové lidi jsou super aspoň ty vitamíny a doplňky. 


4. Odpočinek

Poslední a taky dost důležitý bod je samotný relax a odpočinek. Pokud je člověk unavený, ať už psychicky nebo fyzicky, úplně vyčerpaný, jede nonstop v nějakém workoholickém režimu, tak je jeho tělo opravdu velmi oslabené a hodně zranitelné před nemocemi. Berte na vědomí, že je skvělé sportovat, je skvělé být produktivní, na něčem makat, v něčem se vzdělávat nebo se nějak posouvat, ale pokud člověk dobře nespí, neodpočívá, nenechá oddechnout svaly, dopadne to akorát špatně. Odpočinek je neskutečně důležitá věc. 


Tímto bych dnešní článek ukončila. Budu moc ráda, když mi napíšete, jestli tyto kroky dodržujete nebo naopak jestli máte v některých oblastech mezery. Budu se na vás těšit u příštího článku, který by měl být hodně povídací, jelikož vám shrnu svůj rok 2020.

Mějte se krásně a hlavně buďte zdraví

S láskou

Terez

2 komentáře :

  1. Tak to já mám co dohánět. Za den vypiju tak sklenici vody ale za to 6 káv.... 😒😒No asi proto ty problémy s ledvinami.
    (Jsem jak malý dítě 🙏😒)

    OdpovědětVymazat
  2. Za mě osobně je to o takovém tom trojlístku, který funguje fakt univerzálně, ale za to pro každého. Sport, dobré jídlo a pitný režim a pak samozřejmě regenerace. Nedávno jsem si zde udělala radost a koupila si proto fitness vybavení. A co si budeme povídat. První týdny se vám nechce, ale po čase se fakt začnete těším a máte z toho cvičení upřímnou radost. :)

    OdpovědětVymazat